Men fråga först!

Nu ska jag ryta till lite!

Hej ni okända människor ute i hund-sverige, det jag nu säger ska ni ta till er, för det är fan inte okej.
Jag har hunnit vara hundägare i två dagar och redan nu har jag fått smakat på svenska folkets ohyfft! Ja jag må ha en söt liten 10v valp som man bara vill äta upp, men det är ABSOLUT inte okej att du kommer fram till min valp och bara börjar gosa med honom utan att fråga MIG om ni får klappa honom? What the hell liksom? Ska jag behöva bli orolig direkt en människa går förbi så jag måste ta upp Turbo och vända ryggen till? Eller måste jag verkligen säga - Ursäkta, men ge fan i min hund? Just nu är ju Turbo så pass liten så att han inte blir helt till sig när han ser en människa utan tar det ganska lugnt, men tänk när han blir större och helt galen och stressad, inte vill väl jag ha en stressad okontrollerad valp som är starkare än mig som ska stå och hoppa och hälsa på dig din okända människa så jag känner mig obekväm? Nej vet ni vad, fråga om lov, vilken hund det än är! Familjen är en helt annan sak men OKÄNDA människor, sluta!

två dagar har det stannat 8 människor och gossat med Turbo utan att en säga hej till mig.
Förklaringen till varför jag faktiskt är så uppretad är att jag trodde att en person tänkte stjäla min valp framför ögonen på mig.

Så jag gick ut med Turbo idag, han går utan koppel för han är liten och vet inte vad det är och springer inte i från mig. Plötsligt tokbromsar en bil ute på vägen, ut springer en person, riktar sig rakt mot Turbo och frågar - Vilken ras är det? Ja engelsk bulldog svarar jag. Vad gör människan? Denne tar upp Turbo och börjar gå mot sin bil, efter springer jag och undrar vad fan hon håller på med. Jo hon skulle visa honom för sin bror son eller vad fan hon sa, hon öppnade dörren i baksätet och lyfter in Turbo, hon släpper dock inte ner honom utan som hon sa så satt det en liten pojke i barnsätet och kikar glatt. Jag står bredvid och ler och vet inte riktigt vad jag håller på med eller ska göra. (Hela min kropp skriker GE MIG MIN HUND!? VAD FAN GÖR DU!?) Men jag säger bara - Han bits hårt. Jag va fan i chock tillstånd, vilken normal människa gör detta? Jag sträcker fram händerna så jag får tillbaka min Turbo som faktiskt börjat bli riktigt orolig. Frågande kollar jag på henne och allt hon säger är att hon ska skaffa en valp själv om en vecka. JAHA SÅ DET SKA FÖRKLARA DET BETENDE?????OKÄNDA MÄNNISKOR LYFT INTE UPP EN ANNANS HUND! KLAPPA INTE EN ANNANS HUND! FRÅGA OM LOV! Vad är det som är så svårt? Fy fan.

Nu fattar ni kanske min uppretning. Peace out.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback