En ny början på ett slut..

Alltså kommer vi nu in på hur det slutade här i soffan med en snarkande bjässe bredvid mig..
Under tiden som vi gick och väntade på beskedet om Skatt så hade jag ett vaksamt öga över valp annonser överallt, innan jag tog beslutet att köpa en hund från en privat person så hade jag självklart kollat på Skeb,Skk,Fbk och allt annat man skulle kunna kolla upp. Men slutligen så bestämde jag mig för en engelsk bulldog från Malmö. Så nu sitter vi här, jag och Turbo(Ja han heter Turbo och ja, det var Jon som återigen fick döpa detta djur) haha nu är det ju faktiskt så här att han lever upp till sitt namn, som alla våra andra utflyttade djur''kids''.

Det roliga med turbo är att han inte har ett mitt i mellan läge, utan det är Av eller På. That's it, det r sjukt att han redan på några timmar har fått en härlig personlighet som passar in i våran lilla familj. Det va så jäkla roligt när han kom in i köket igår kväll, vi gjorde oss redo för natt och ut slank en riktig jäkla brakprutt! Jag och Jon kollade på varandra som att - Var det du? - Nä var det inte du?.... HAHA Tok flabb, då brast Jon ut - Nu ligger mamma i lä!

(med ett stort leende i ansiktet och en lycka i bröstet) Turbo passar fantastiskt bra in med oss. EN tung natt med en ledsen valp dock, han saknade mamma och syskon, men först så fick jag lägga mig på golvet så han somnade och sen smög jag upp i sängen, sov två timmar och vid 01.47 så var turbo jätte nödigt, så jag övervägde om jag skulle gå ut med honom elelr inte, men till slut så gick vi ut och sedan så sov ända till kl 06.00, klev upp och ut, Jon vaknde, vi kollade på Big bang theory i sängen alla tre och somnade, så sov vi till kl 09.00. Så efter mycket hit och dit så ligger vi nu i soffan, Turbo sover.

Inte nog med detta så tränar vi rumsrenhet eftersom han knappt varit ute något så går det förundransvärt bra, kan ha att göra med att vi springer ut och in var tionde minut om han är vaken.

Listan för när vi går ut är:
När han nyser
Hickar
Ätit
Druckit
sovit och lekt (dvs helatiden;)...)

haha men det är härligt allting iaf :) Nu har ni läst nog och vill säkert se vem Turbo är!










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback