Våran familj på fem

Tänkte önska er alla välkommen hit och berätta lite om våran Westman/Nordlund familj!

Det börjar i december 2009, jag träffade Jon på en Sundsvallskrog där som så många andra också festade till det på juldagen. Jon var en spännande och glad figur så jag fattade intresse för honom! Så vi fortsatte hålla kontakt och chattade på msn, Jon var lite trög och förstod inte riktigt att jag faktiskt flirtade lite med honom. På den tiden så bodde Jon i Norge, men han skulle komma hem och hälsa på något så vi bytte även telefon nummer och började mmsa bilder på vad vi gjorde, dagligen! Det kostade lite.. Men var förbaskat roligt! Jag fick träffa Jon tamboskap av rådjur och katten Kjell via telefon. Vi fortsatte att höras och en dag i februari tror jag, så tog vi tag i att ses, faktiskt Jon som var på mig om denna sak. Jag hade precis slutat skolan för dagen och hade brått till bussen hem till njurunda. Jon sa att vi skulle ses på en kaffe så jag fick lugna mig. Det var nervöst att träffa Jon nyktert, han var ju så snygg lugn i sina pilot brillor och skinnjacka!

Vi tog var sin take away kaffe och satte oss på torget, värmde oss i vår solen som tittade fram, jag som är klumpig brände läppen på kaffet direkt, Jon var ju smart och tog av locket iaf, vi snackade om allt och inget och hade det trevligt, när kaffet var slut så tänkte jag fara hem, men då tänkte jag, bära eller brista! Skämtsamt frågade jag om inte han kunde köra hem mig så bjuder jag på en hårklippning och kladdkaka(intern grej som vi chattat om tidigare) och det gjorde han så han fick sig en klippning och fika!

Sen fortsatte det med att jag skulle ut den 10mars med min barndomsvän för hon fyllde 18 och fick gå på krogen. Då satt jag och Jon å små flirta med varandra helatiden, när det blev dags att gå hem så fick tjejerna jag var med låna toan av jons kompis och när alla andra var borta så passade jag på att r Jon den första kyssen!(nu påstår ju Jon att han kysste mig men så är inte fallet;) isf tänkte vi samma sak och gjorde det samtidigt!) sen fortsatte vi att ses och på en thai fest -kratong- 17april så pratade vi om oss och kom fram till att vi skulle vara tillsammans officiellt! Nu har det snart gått två år och vi har det riktigt bra min älskade och jag. Vi har även hunnit få två barn och det tredje påväg!

När vi kom hem från USA i november 2010 så skaffade jag Terminator, en tamråtta som kom att betyda mycket för oss, han var med på allt, sov med oss och gick på promenad med oss, han var som en liten hund! Och mot sommaren så var det dags för honom att lämna boet,(Jon blev allergisk mot honom tyvärr, tråkigt gör oss alla) men min bror i Gävle har haft honom sen dess och han trivs bra:) ska hälsa på honom något framöver.

Ett tag senare, när vi kom hem från Kreta i augusti 2011 så fick vi Slaktaren, en svart liten kille på 8veckor, marsvinet från arken! Han blev aldrig riktigt vårat barn på det viset så rättare sagt så Var det vårat fosterbarn! Han var också älskad av oss men även här så fick han lämna boet januari 2012, man tycker att vi borde ha lärt oss något, men eftersom vi älskar djur och tycker att tiden med våra två första kids var värt det så ångrar vi inget! Vi har fortfarande kontakt med både. Via Facebook och telefon.Slaktaren fick flytta några gator bort bara till min kollega Camilla, han har fått ett adoptivbarn och är riktigt lycklig nu han tar han om sitt barn som man ska göra.

Så nu kommer vi till våran baby-på-väg, Jon är inte allergisk mot katter och hundar så efter ett förhållande på två år så tyckte jag att det var dags att skaffa en riktig familjemedlem! I november 2011 så började vi spåna i att skaffa hund och vi kom i kontakt med en uppfödning i Västerås, vi åkte dit och hälsade på och kollade på mamman och pappan till valparna som mamma mini hade i sin mage och redan då lovade mini mig en gul liten pojke. Den 5 januari 2012 så var baby lyckan fullgjord, en liten gul kille kom till världen alldeles ensam, grabben var som gjord för oss! Vi åkte och hälsade på i början av februari och fick kramas med en 4veckors guldklimp som hette mammas lilla navelludd. Vi bestämde oss för att det var våran kommande adoptiv kid. Tiden har från dess gått riktigt sakta men bu äntligen, i morgon ska hämta hem honom, våran Skatt, ett namn som han nu faktiskt har fått. Skatt på danska:)(uttalas Skätt). Lyckligast i världen, denna tid i morgon så kommer vi att precis ha kommit till Västerås och en timma till väntar Skatt på oss långt där ute!!!!

Det var berättelsen i "korta" drag om oss och våra barn!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback